Oameni si ape

Friday, May 09, 2008

De ce sunt preturile mari

Din EVZ :
„Dacă am avea un preţ fix de listă nu ştiu ce s-ar întâmpla cu preţurile produselor“, a susţinut ieri, la o întâlnire la Ministerul Agriculturii, un reprezentant al unul lanţ de cash&carry, sugerând o posibilă creştere a preţurilor. „Noi nu impunem cele mai mici preţuri la vânzarea către consumator, ci doar la achiziţia de la producător“, a spus un alt retailer. „Dacă eu aş avea acelaşi preţ de intrare în supermarket ca în magazinul de la colţ, cu siguranţă am vedea că la colţ s-ar vinde mai ieftin“, ne-a declarat Sorin Minea, preşedintele Romalimenta şi directorul general al mezelarului Angst.
Ce înțeleg eu din declarația directorului : supermarketurile sunt niște entități ineficiente , care nu pot avea prețuri mai bune decît micile magazine. BULLSHIT - toată ideea din spatele supermarketului e că poate avea prețuri mai bune pentru că face economii prin scalare (i.e. cară mai multă marfă odată - preț mai mic de transport per produs , foloseste mai puțini angajati comparativ cu numărul de produse, procentual aruncă mai puțină marfă ... ).
Ce c0nstat eu e că supermagazinele nu se comportă de loc normal pe piată încercînd să-și apere profitul și viciind regulile jocului......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home